Kolorowy pasek
Godło, Herb, Logo
Logo Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej
Starostwo Powiatowe w Choszcznie

Kolorowy pasek

Negatywne rozpatrzenie reklamacji na towar objęty gwarancją

Negatywne rozpatrzenie reklamacji na towar objęty gwarancją

Wymagane dokumenty:
Jeśli konsument jest niezadowolony ze sposobu załatwienia reklamacji może się zwrócić do powiatowego rzecznika konsumentów przedkładając wniosek zawierający:

  1. imię i nazwisko wraz z adresem zamieszkania,
  2. uzasadnienie, dlaczego kupujący nie zgadza się z negatywnym rozpatrzeniem reklamacji,
  3. określenie swoich żądań,
  4. kartę gwarancyjną (oryginał lub ksero) wraz z dowodem zakupu,
    a) należy pamiętać, aby gwarancja była prawidłowo wystawiona, a więc powinna zawierać: nazwę i adres gwaranta oraz sklepu gdzie towar kupiono, określenie rzeczy sprzedanej, datę transakcji, czas na jaki udzielono gwarancji, adresy zakładów naprawczych (serwisowych),
    b) kupujący powinien pilnować, aby przy reklamacji rzeczy w karcie gwarancyjnej zapisy były dokonywane w sposób czytelny i dokładany, aby wpisywano daty dostarczenia rzeczy do naprawy, daty wymiany itp., oraz wyraźnie określono rodzaj dokonanych napraw (zapis “regulacja” oznacza, że nie było naprawy, czyli rzecz nie była wadliwa),
  5. odpisy pism związanych z dochodzeniem swych roszczeń gwarancyjnych.

Miejsce złożenia dokumentów:
Starostwo Powiatowe w Choszcznie, ul. Bol. Chrobrego 27a, pokój 4 (łącznik budynku), tel: 0 95 748-89-53

Opłaty: 
Wolne od opłaty.

Termin załatwienia sprawy:
Od 14 do 30 dni.

Jednostka odpowiedzialna:
Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Tryb odwoławczy:
Nie załatwione roszczenia konsumentów w drodze negocjacji rzecznik może kierować do rozpatrzenia przez polubowne sądy konsumenckie lub sądy rejonowe przygotowując stosowne dokumenty.
Konsument może również dochodzić swych roszczeń przed Sądem samodzielnie.

Dodatkowe informacje:
Zainteresowani osobistym kontaktem z rzecznikiem proszeni są do pokoju 4 (łącznik budynku), ul. Bol. Chrobrego 27a, Starostwa Powiatowego w Choszcznie. Rzecznik udziela również porad i informacji telefonicznie pod nr tel. 0 95 748-89-53 w dni: poniedziałek: od 10.00 do 15.00, wtorek: 7.30 do 12.30, środa: 7.30 do 12.30, czwartek: 7.30 do 12.30, piątek: nieczynne.

Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. poz. 827). 

Metadane

Źródło informacji:Czapiewska Teresa
Data utworzenia:(brak danych)
Wprowadził do systemu:Czapiewska Teresa
Data wprowadzenia:2003-07-01 15:17:37
Opublikował:Rafał Sakowski
Data publikacji:2003-07-01 15:17:37
Ostatnia zmiana:2017-05-09 09:02:25
Ilość wyświetleń:1620

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij